حرف زدن با کودک

چگونگی حرف زدن با کودک

زمانی که نشانه های حرف زدن کودک بروز می‌کند، شما باید با صحبت به او کمک کنید.

اگر سعی دارید تا با کمک به فرزندتان صحبت کردن را سریع تر به او بیاموزید، باید راه‌های مختلف آموزش به او را بلد باشید.

با مطالعه این مقاله شما میتوانید بهترین راه را برای کمک به کودکتان پیدا کنید.

چگونگی حرف زدن کودک

صحبت با کودک نوپا می تواند به رشد زبان و ارتباطات او کمک کند. هرچه بیشتر با کودک یا کودک نوپا خود صحبت کنید، بهتر است.

زیرا والدینی که مدام با فرزندان خود صحبت می‌کنند از صداها و کلمات مختلف استفاده می‌کنند.

هنگامی که کودکان کلمات مختلف را می‌شنوند، درک آنها از زبان بالا تر می‌رود. همچنین باعث افزایش دایره لغات آنها و صحبت بهتر آنها می‌شود. این موضوع فقط در مورد مهارت های زبانی نیست. صحبت کردن با نوزادان به رشد مغز آنها کمک می‌کند و می‌تواند به کودکان کمک کند در سنین بالاتر در مدرسه بهتر عمل کنند.

چه نوع حرف زدن برای کودک و کودکان نوپا خوب است؟

صحبت با کودک نوپا نباید مشکل بزرگی باشد. با فرزند خود در مورد زمان شستشو، آماده‌کردن غذا یا هر چیزی که در اطراف شما اتفاق‌می‌افتد صحبت‌کنید.

برای مثال:

شما با فرزندتان بیرون هستید و او به درختی اشاره می کند. می توانید بگویید، “این درخت چقدر بزرگه! مگه نه؟” یا “این درخته خیلی خوشگله! مگه نه؟”.

آوایی که بسیاری از بزرگسالان برای ارتباط با نوزادان از آن استفاده‌می‌کنند، “والد” نامیده می‌شود.

شاید شما هم این کار را با فرزندتان تمرین کرده باشید. مثلا: “سلام را طولانی بکشید مثل سلاااااااممم یا بااااا بااااااا یا مااااا ماااااان ” اما سعی کنید تین نوع صحبت کردن را جمله وار انجام دهید. نوزادان این نوع صحبت را به مکالمه عادی بزرگسالان ترجیح می دهند.

بنابراین اگر می خواهید از زبان والدین برای صحبت با کودک خود استفاده کنید، حروف را بکشید.

چگونگی صحبت با نوزاد

چقدر صحبت کردن برای نوزادان و کودکان نوپا مفید است؟

هرگونه حرف زدن با کودک نوپا و نوزاد مفید است. بنابراین در طول روز تا جایی که می توانید صحبت کنید. نیازی نیست زمان خاصی برای صحبت کردن در نظر بگیرید.

نوزادان و کودکان نوپا اوقات آرام را دوست دارند، بنابراین اگر کودک شما دیگر به شما پاسخ نمی دهد و خسته، بی قرار یا بدخلق به نظر می رسد، ممکن است بخواهید زمان دیگری در روز را برای صحبت انتخاب کنید.

خلق و خوی فرزندتان نیز ممکن است بر تعداد دفعاتی که او می خواهد با شما ارتباط برقرار کند، تأثیر بگذارد. برخی از نوزادان و کودکان نوپا طبیعتاً صمیمی‌تر هستند و برخی دیگر ساکت‌تر هستند.

از چه زمانی صحبت با نوزادان را شروع کنیم؟

هرچه زود تر بهتر. در واقع، کودک شما از بدو تولد مقدار زیادی از اطلاعات در مورد کلمات و صحبت‌کردن را فقط از طریق گوش‌دادن و تماشای صحبت شما متوجه می‌شود.

ممکن است در آغاز, صحبت با کودک شما یک طرفه به نظر برسد. اما با وجود اینکه کودک خردسال شما هنوز حرفی برای گفتن‌ندارد، به حرف شما گوش می‌دهد و سعی می‌کند به شما پاسخ دهد.

او از گریه، تماس چشمی و گوش‌دادن برای برقراری ارتباط استفاده می‌کند. بعداً، او برای برقراری ارتباط با شما، صداهای بیشتری تولید می‌کند، لبخند می‌زند، می‌خندد.

اگر هنگام صحبت کردن به کودک خود توجه کنید، متوجه این صحبت و ارتباط اولیه کودک خواهید شد.

با برقراری ارتباط گرم و ملایم با فرزندتان، تجربیات خود را خلق می‌کنید و با هم به اشتراک می‌گذارید. این کار رابطه شما با فرزندتان را تقویت می‌کند و به فرزندتان کمک می‌کند تا در عین حال بیشتر درباره دنیا اطراف خود بیاموزد.

حرف زدن کودک از چند ماهگی

از اولین روز های تولد نوزاد در حال تلاش برای شناخت دنیای اطراف خود است. نور و صدا میتواند توجهش را جلب کند و اگر با او حرف بزنید ممکن است به شما خیره شود.

به مرور و با رشد او در حدود دو تا سه ماهگی نوزاد در میابد که برای خواست خود می‌تواند گریه کند یا غر بزند.

حتما این مقاله رو بخونید..
از شیر گرفتن کودک در شب

به مرور این غرغر کردن و سر و صدا در شش ماهگی تبدیل به نوعی ارتباط با شما خواهد شد.

و همینطور که نوزاد رشد میکند تا یکسالگی می‌توانید اولین آوا های او مثل بابا یا مامان یا اشاره کردن به چیز ها را از او ببینید.

به طور کلی پروسه حرف زدن کودک می‌تواند تا سه سالگی طول بکشد. حتی بعد از آن کودکان به تکمیل دایره لغاتشان می‌پردازند.

حرف زدن نوزاد از چند ماهگی

آموزش حرف زدن کودک

صحبت با تازه نوزاد خود را به شیوه ای عاشقانه و شاد شروع کنید و از نکات زیر برای کمک به کودک خود برای فهمیدن زبانتان استفاده کنید.

از آنجایی که توصیه ها برای نوزادانی که هنوز 50 کلمه را یاد نگرفته‌اند در مقایسه با نوزادان و کودکان نوپایی که حداقل 50 کلمه را یاد گرفته‌اند متفاوت است. مهم است که نحوه صحبت با کودک خود را با کسب مهارت های زبانی تغییر دهید.

این بدان معنی است که این نکات مبتنی بر سن کودکان نیستند بلکه مبتنی بر مهارت کودکان هستند.

از صدای رسا و آهنگ دار(والد) برای حرف زدن کودک استفاده کنید

 هنگام صحبت با نوزادان خردسال خود از گفتار ساده و رسا استفاده کنید. رسا به معنای صحبت کردن با صدای بلندتر، طولانی شدن صداهای مصوت و کمی بیش از حد تلفظ کردن کلمات است.

نوزادان صدای بلندتر را ترجیح می‌دهند. با بیان بیش از حد، تمایز کلمات گفتاری را برای کودکتان آسان تر می کنید.

ما پیشنهاد می کنیم تا زمانی که کودک حدود 6 ماهه شود، بیشتر از نوع والد استفاده کنید، سپس به تدریج از والد کمتر استفاده کنید. هنگامی که کودک شما حداقل 100 کلمه را فهمید، بهتر است بیشتر اوقات با صدای عادی صحبت کنید.

اثر فرکانس

یک مطالعه جدید در سال 2015 منتشر شد که نشان می‌دهد اثرات فرکانس در یادگیری زبان بسیار زیاد است.

به این معنی که اگر سایر عوامل برابر باشند. فرکانس بالاتر ورودی زبان منجر به یادگیری زبان اضافی با کلمات جداگانه، نحو ساده، پایان فعل و نحو پیشرفته تر مانند پرسیدن سؤال می‌شود.

من پیشنهاد می‌کنم عمداً از برخی از کلمات با فرکانس بسیار بالا برای نوزادان خردسال استفاده کنید تا به کودکتان کمک کنید تا او اولین کلماتش را زودتر یاد بگیرد.

به کلماتی فکر کنید که به طور مکرر بر اساس تعاملی که با او دارید می‌گویید. سپس برخی از آن کلمات را چندین بار در روز تکرار کنید.

در بیشتر موارد، کلمات نسبتاً مشخصی را برای یادگیری این کلمات با بسامد بسیار بالا انتخاب کنید و معانی کلمات را بارها در طول روز به کودک نشان دهید.

به استفاده از کلمات با فرکانس متوسط و کم نیز ادامه دهید و البته به صحبت با کودک خود در قالب جملات ادامه دهید.

حواس کودک خود را توصیف کنید

در مورد تمام حواس کودک خود صحبت کنید. آنچه را که فرزندتان می‌بیند، می‌شنود، بو می‌کند، مزه می‌کند و لمس می‌کند، روایت کنید یا توصیف کنید.

حرکت را به عنوان یک حس در نظر بگیرید و نحوه حرکت فرزندتان را توصیف کنید. این کار را تا جایی که می توانید در طول روز انجام دهید.

افراد دیگری را بیابید که واقعاً برای شما و برای فرزندتان و آموزش او ارزش قائل هستند و تا جایی که می‌توانید از آنها کمک بگیرید.

از تجربه و پیوند با کودک خود لذت ببرید و در عین حال به او در یادگیری مهارت های زبانی کمک کنید.

آموزش حرف زدن به نوزاد

جداسازی کلمات فردی در حرف زدن کودک

 در گفتار معمولی، اغلب یک کلمه به کلمه بعدی متصل است و تشخیص وجود کلمات برای نوزادان دشوار می‌شود.

با چند کلمه جداگانه و سپس نشان‌دادن معانی آن کلمات به نوزادان کمک‌کنید واژگان را بهتر یاد‌بگیرند.

البته این کار نباید همیشه انجام شود! چون کودکتان علاوه بر واژگان، چگونگی ساخت جمله و درست حرف‌زدن را هم باید بیاموزد.

اجازه‌دادن به نوزادان خیلی کوچک برای دیدن کلمات در همان زمان که آنها را می‌شنوند به آنها اطلاعات بیشتری می‌دهد.

نوزادان ممکن است بتوانند از این اطلاعات برای تشخیص وجود کلمات جداگانه و همچنین شروع و پایان کلمات استفاده کنند.

زبان را چند حسی کنید

 اجازه دهید یادگیری زبان چند حسی باشد!

به جای صحبت ساده با کودک (زمانی که کودک شما فقط می‌شنود)، زبان نوشتاری را اضافه کنید تا کودک شما کلمات را ببیند و بشنود و معانی کلمات را ببیند و بشنود.

حتما این مقاله رو بخونید..
چگونگی تنظیم خواب نوزاد 7 روز

مثلا:

به کودکتان اجازه دهید کلمه دست را ببیند و بشنود، سپس یکی از دست‌های کودکتان را لمس کنید و دوباره در همان لحظه «دست» بگویید. دلیل انجام این کار این است که ارتباطات مغزی جدیدی در طول این تجربه شکل می‌گیرد و هر چه اطلاعات حسی را دقیق‌تر مطابقت دهید، برای کودک شما آسان‌تر خواهد بود که رابطه بین آنچه شما می‌گویید و معنای کلمات را بفهمد.

همچنین بگویید: “این دست توست!” و همزمان با گفتن کلمه “دست” به آرامی دست کودک خود را لمس‌کنید.

بگویید “این دست بابا [مامان] است.” همانطور که دست خود را به فرزندتان نشان می‌دهید.

با شکل‌ها آموزش دهید

تمایل یادگیری به وسیله دیدن در همه انسان ها زیاد است.

یادگیری به وسیله شکل می‌تواند منجر به افزایش واژگان نوزادان و کودکان شود.

در حالی که بسیاری از اجسام در خانه برای کودک بی اهمیت هستند اما می توانیم آنها را به طریق مختلف مثل سفتی یا نرمی سرد یا گرم و یا رنگ بندی آنها تقسیم کنیم و با کودک خود تمرین کنیم.

به طور مثال:

اجزای بدن و کار‌ها را در مقابل آینه توصیف کنید

جلوی آینه بازی کنید و اعضای بدن را آموزش دهید و با کودک خود کارهایی انجام دهید و در مورد کاری که انجام می دهید صحبت کنید. برای اینکار یک آینه در نظر بگیرید.

گوش دادن به زبان های دیگر

به کودک خود اجازه دهید زبان های دیگر را بشنود. اگر زبان دیگری را به خوبی صحبت می‌کنید، کار برای شما آسان خواهد بود. در غیر این صورت از ویدئو های آموزشی و موزیکال استفاده کنید.

آموزش دسته بندی کلمات

برای آموزش دست بندی از اجسام محتلف استفاده کنید، به طور مثال:

یک فنجان را در نظر بگیرید.

برای اینکه معنی کلمه “فنجان” را به درستی به کودک بیاموزید، فنجان های مختلفی را به کودک خود نشان دهید که از نظر اندازه، رنگ، طرح، جنس و شکل متفاوت است. تشابه فنجان ها و تفاوت آنها را توضیح دهید.

به عنوان مثال، می توانید بگویید: “با این فنجان ها می‌توانیم آب بنوشیم.” و به سرعت هر فنجان را توصیف کنید.

به عنوان مثال:

“این یک فنجان پلاستیکی بزرگ، سفید‌است.” یا “این فنجان کوچک و سبز است.” یا “این فنجان بلند و باریک‌است و از شیشه آبی رنگ ساخته‌شده.”

علاوه بر این، اشیایی را به کودک خود نشان دهید که شبیه فنجان هستند، اما واقعا فنجان نیستند. مثلا به یک کاسه اشاره کنید و بگویید: «این یک فنجان نیست. این یک کاسه است.».

این به کودک شما کمک می‌کند تا تفاوت فنجان و غیر فنجان را درک کند. هنگامی که کودک شما کلمه “فنجان” را فهمید، می‌توانید با نشان‌دادن چند فنجان به همراه بسیاری از انواع دیگر ظروف، دسته بندی بزرگتری مانند “ظرف” را به کودک خود آموزش دهید.

اشیاء در خانه

سعی کنید کودک را با استفاده از وسایلی که در خانه دارید تمرین دهید. این کار می‌تواند یک سرگرمی مناسب برای کودک شما باشد. به سادگی هر وسیله را با ویژگی هایش نام ببرید و کارکردش را توضیح دهید.

از هر فرصتی برای آموزش کلمات استفاده کنید

هنگام خرید، پیاده روی، مسافرت یا بازی با کودک، اشیاء را نام ببرید. صحبت کردن با کودک در حین خرید فرصتی عالی برای آموزش مهارت های زبانی است. چون ممکن است نمونه های مختلفی از یک چیز را مشاهده کنید و این امر باعث می شود کودک شما به راحتی با لوازم گوناگون آشنا شود.

مسافرت بسیار عالی است زیرا چیزهایی را می بینید که ممکن است در خانه نبینید و به کودک شما اجازه می دهد کلمات گوناگونی را یاد بگیرد.

بازی، زمان بسیار خوبی برای یادگیری کلمات است و ممکن است برای کودک شما زمانی ایده آل برای یادگیری افعال در زمان تعامل با اسباب بازی باشد. در تمام این موارد، تا آنجا که می‌توانید آنچه را که در حال رخ‌دادن است از دیدگاه فرزندتان توصیف کنید.

با شکل‌ها آموزش دهید

آموزش مفاهیم

مفایم مختلف جزو پرکاربردترین کلمات در زبان هستند. اما تا زمانی که کودک در مدرسه باشد به ندرت مستقیماً آموزش‌داده می شود. اگر کودک شما مفاهیم مختلف را نمی‌فهمد، کلمات مهمی را در جملات متوجه نمی‌شود.

حتما این مقاله رو بخونید..
همه چیز درباره خواب نوزاد دوقلو

اگر فرزند شما مفاهیم مختلف را بیاموزد، می تواند بیشتر در مکالمات شرکت کند زیرا بیشتر درک می کند.

از این تکنیک ها برای آموزش مفاهیم مختلف به فرزندتان استفاده کنید:

1) استفاده از اشیاء یا اعضای بدن

2) مفاهیم مختلفی که در جملات استفاده می شود

3) آموزش مفاهیم مختلف با استفاده از اشیاء و اجزای مختلف بدن

4) آموزش مفاهیم مختلف با استفاده از همان اشیاء

5) آموزش از دیدگاه کودک

به عنوان مثال: براییاد گیری مفهوم “بالا”، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

درحالی که به کودکتان کتابی را نشان می‌دهید، بگویید «این یک کتاب است».

سپس به یک میز اشاره کنید که روی آن خالی است و بگویید «این یک میز است».

بعد از آن به کودکتان تلفنی را نشان دهید، بگویید «این یک تلفن است». کتاب‌ها را بالای میز نگه دارید و بگویید «کتاب بالای میز است».

در حین‌گفتن «کتاب» و با نشان‌دادن بالا، بر روی کلمه کتاب و بالا بیشتر تأکید‌کنید. در حالی که تلفن را در بالای میز نشان می‌دهید، بگویید «اکنون تلفن بالای میز است». تلفن را بالای کتاب نگه دارید و بگویید «اکنون تلفن بالای کتاب است» و آن را نشان دهید.

شرایط مختلف را با میز و کتاب و تلفن به وجود آورید و آن را توصیف کنید.

مثلا:

بگویید «کتاب بالای تلفن است. اکنون تلفن بالای کتاب است. اکنون تلفن روی کتاب است.» در حین اجرای آن آهسته تر از حد معمول صحبت کنید، اما نه آنقدر آهسته که توجه کودکتان را از دست بدهید.

حتی اگر کمی کندتر از حد معمول صحبت می کنید، لطفاً با سرعت سریع صحبت کنید. تمام جملات بالا نباید بیش از یک دقیقه یا بیشتر طول بکشد. می توانید با استفاده از یک قسمت بدن و یک شی آشنا مثال های بیشتری بزنید و همچنین می توانید مفاهیم بیشتری را نشان دهید.

به عنوان مثال، می‌توانید بگویید: «این یک کلاه است. این سر من است. کلاه بالای سرم است. اکنون کلاه روی سرم است. نگاه کن، کلاه زیر سر من است.» با استفاده از این روش، مفاهیم زیادی را به فرزندتان بیاموزید.

از مترادف ها استفاده کنید

زمانی که کودک معنای یک کلمه را فهمید، از مترادف ها استفاده کنید. برای مثال:

اگر کودک شما کلمه کوچک را می‌فهمد. به جای کلمه کوچک، مترادف‌های آن را بگویید.

موارد متضاد را آموزش دهید

در صورت امکان با استفاده از صدای خود برای بیان معنای کلمات، مضاد ها را آموزش دهید. برای مثال:

می‌توانید در حالی که ازصدای بلندتری استفاده می‌کنید و یک شی را به سمت بالا می‌برید، بگویید «بالا»، سپس در حالی که از صدای آرومی استفاده می‌کنید و شی را پایین می‌آورید، بگویید «پایین». از همان راهبردی استفاده کنید که هنگام آموزش مفاهیم استفاده می شد، مثال های متفاوتی را با اشیاء مختلف ارائه دهید.

از ضمایر استفاده کنید

بعد از اینکه فرزندتان اسم ها را یاد گرفت. برای صحبت با او از ضمایر مناسب استفاده کنید. بسیاری از والدین به جای‌گفتن «من» به‌گفتن «مامان/مامانی» یا «بابا» عادت می‌کنند و این به کودک شما فرصت کمتری برای یادگیری معانی ضمایر می‌دهد.

از کلماتی که در حالت عادی کمتر استفاده می‌شود، بیشتر استفاده کنید. هنگام صحبت با کودک، عمداً از این کلمات استفاده کنید و معانی آن‌ها را توضیح دهید. هنگامی که کودک شما حداقل 50 کلمه را فهمید، از این نکته استفاده کنید.

کتاب بخوانید

برای کتاب‌خواندن زمانی را در نظر بگیرید. از کلمات کتاب استفاده کنید و توضیح دهید. خواندن‌برای کودک راهی عالی برای کمک به یادگیری لغات جدید‌است.

زیرا کلماتی که در ادبیات کودکان به مورد استفاده قرار می‌گیرند معمولا در مکالمه بزرگسالان نیست. درحالی که خواندن‌برای کودک برای یادگیری لغات جدید فوق العاده است. تحقیقاتی وجود دارد که نشان می‌دهد به طور کلی‌خواندن را به کودکان آموزش نمی‌دهد.

کتاب خواندن برای نوزاد
کتاب خواندن برای نوزاد

دسته بندی اشیاء

  از دسته بندی اشیا با کودک خود لذت ببرید. سعی کنید کلمات مشابه را به روش های مختلف دسته بندی کنید و در مورد کاری که انجام می دهید صحبت کنید.

با جملات پیچیده صحبت کنید

بعضی اوقات با جمله‌های پیچیده صحبت‌‌کنید. کودکانی که در محیط خانواده با جملات پیچیده آشنا می‌شوند. درک بهتری از زبان و صحبت دارند.

حتما این مقاله رو بخونید..
علت نخوردن شیر خشک توسط نوزاد

بازی برای حرف زدن کودک

هرچه کودکان کلمات بیشتری بشنوند، کلمات بیشتری را می توانند یاد بگیرند.

با استفاده از این راه‌ها حرف زدن کودک را هنگام بازی تقویت‌کنید:

در مورد کارهایی که در خانه انجام می دهید با کودک خود صحبت کنید، حتی اگر فکر می کنید کسل کننده هستند

برای مثال، “من فرش را جارو می‌کنم تا گرد و غبار باعث عطسه تو نشود”.

تلاش برای حرف زدن کودک را تشویق‌کنید تا بهتر و بهترشود.

برای مثال:

اگر کودک شما می‌گوید “ماما” او بگویید “مامان”. همچنین می توانید کلمات کودک خود را تکرار کرده و بر اساس آن جمله بسازید. به عنوان مثال، وقتی کودک می گوید، “قطار”، شما بگویید “بله، این یک قطار قرمز و بزرگ است”.

با نگاه به چشمان کودک و لبخندزدن به غرغرکردن و صحبت او علاقه نشان دهید.

به علایق کودک خود پاسخ دهید و در مورد آن صحبت کنید. برای مثال، اگر کودک شما شروع به بازی با قطار اسباب‌بازی کرد، صدای قطار را تقلید کنید.

با کودک خود بخوانید و داستان بگویید.

آهنگ‌هایی را در طول روز برایشان زمزمه‌کنید و یا اگر خودش در حال خواندن‌است با او بخوانید.

تعویض پوشک زمان خوبی برای مکالمه رو در رو با کودک است. می توانید سعی کنید در مورد کاری که انجام می‌دهید صحبت کنید، آواز بخوانید و در حین تعویض پوشک به صورت کودک نگاه کنید.

برای خوندن مقاله بازی با نوزاد اینجا کلیک کنید.

حرف زدن کودک با خودش

اینکه کودکی با خود حرف بزند چیز عجیبی نیست و شاید در سن حدود 3 تا 5 سالگی شما شاهد این اتفاق باشید. بخصوص اگر کودکتان تک فرزند باشد به دلیل خیال پردازی هایی که می‌کند اغلب با خود حرف میزند.

کودکانی که با خود حرف میزنند معمولا خلاق تر هستند و قوه تخیل قوی تری دارند. همچنین این کودکان سریعتر با محیط اطرافشان آشنایی پیدا می‌کنند.

اما گاهی ممکن است این صحبت ها با حرکات نا متعارف، تکراری، و تند تند باشد. اگر این موارد را بار ها مشاهده کردید باید با یک مشاور و یا متخصص کودک مشورت کنید. چرا که حرف زدن کودک با خودش در مواردی‌می‌تواند نشانه‌ای از اوتیسم‌باشد.

حرف زدن کودک در خواب

زمانی میتوان گفت کودک در خواب حرف میزند که در هنگام خواب صحبت کند، بخندد، گریه یا ناله کند. 

درست مثل راه رفتن در خواب، کودک نمی‌داند که در خواب صحبت کرده و احتمالاً صبح حرف هایش را به خاطر نخواهد آورد.

صحبت در خواب‌می‌تواند به شکل کلمات، عبارات یا جملات کامل قابل تشخیص‌باشد. و یا اصلا قابل تشخیص نباشد که همان هذیان گویی است. 

وقتی کودک در خواب صحبت می‌کند، می‌تواند شبیه خودش به نظر برسد، یا پچ پچ شبانه‌اش ممکن است کاملاً با صدای دیگری باشد.

چیزی که او می گوید ممکن است مربوط به خاطره گذشته یا مکالمه گذشته باشد (یا صحبتی که شخصی با او در حال خواب انجام می دهد)، یا هیچ ارتباطی با چیزی که او در بیداری تجربه کرده یا درباره آن صحبت کرده است، نداشته باشد.

اگرچه صحبت کردن در خواب اغلب ژنتیکی است، اما می تواند ناشی از خستگی و کم خوابی یا یک رویداد استرس زا در زندگی کودک باشد، بنابراین مطمئن شوید که کودک شما یک برنامه منظم قبل از خواب دارد و خواب باکیفیت و مناسبی را که نیاز دارد دریافت می کند.

صحبت کردن در خواب می تواند همراه با کابوس، وحشت شبانه، رویاهای واضح ، تب و آپنه خواب باشد.

اگر کودک شما کمتر از یک بار در هفته در خواب صحبت می کند. خفیف در نظر گرفته‌می‌شود.در یک شرایط بد کودک هر شب و بیش از یک ماه متوالی در خواب صحبت می‌کند. در این زمان نیاز است تا با یک مشاور خواب کودک مشورت کنید تا به راه حل درست برسید.

برای ارتباط با مشاور اینجا کلیک کنید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
1 دیدگاه
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] سنین علاقه دارند تا در خصوص آزادی و حق انتخاب خود بسیار سخن بگویند و والدین در این سنین می بایست شنونده خوبی بوده و […]

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x