خواب نوزاد هفت ماهه

خواب نوزاد هفت ماهه

مقدمه:

خواب و تغذیه مناسب یکی از دغدغه های والدین برای نوزادشان است، خواب نوزاد هفت ماهه به دلیل رشد ذهنی و یادگیری نوزاد معمولا مشکلات زیادی دارد. در این مطلب با بررسی این مشکلات و نحوه تنظیم خواب نوزاد تلاش کردیم تا دغدغه شما را تاحد زیادی کاهش دهیم.

در این نوشته میخوانیم:

خواب و تغذیه مناسب یکی از دغدغه های والدین برای نوزادشان است، خواب نوزاد هفت ماهه به دلیل رشد ذهنی و یادگیری نوزاد معمولا مشکلات زیادی دارد.
در این مطلب با بررسی این مشکلات و نحوه تنظیم خواب نوزاد تلاش کردیم تا دغدغه شما را تاحد زیادی کاهش دهیم.

ساعت خواب نوزاد هفت ماهه

خواب نوزاد هفت ماهه در یک روز به 13 تا 15 ساعت می‌رسد. این مقدار خواب 2 الی 3 ساعت در روز و 11 الی 12 ساعت در شب است. در روز نوزاد هفت ماهه دو تا سه چرت می‌زند و شب را می‌تواند بدون بیدار شدن بخوابد. اما محققین توصیه می‌کنند که یک وعده شیر دهی را در اوایل صبح در نظر بگیرید. زیرا باعث بهبود خواب کودک نوپا شما می‌شود.

میزان خواب نوزاد هفت ماهه

میزان خواب نوزاد هفت ماهه بستگی به رعایت نکته هایی دارد که باعث آرامش و تداوم خواب او شود. و از خستگی و بدخلقی نوزاد جلوگیری کند.

در این سن تا حدودی نیاز های نوزاد هفت ماهه ممکن است مشخص باشد. به طور مثال ممکن است اکنون سکوت را به صدای سفید ترجیح دهد یا دیگر پستانک نخورد.

  فعالیت در روز و تمرین مهارت های تازه در این سن کمک خوبی به بهبود خواب نوزاد می‌کند. پس توصیه می‌شود که به نوزاد در طول روز آموزش دهید و با او تمرین کنید. چرت زدن اولویت است، تلاش کنید که خواب نوزاد هفت ماهه شما بدون وقفه و ازکیفیت بالایی برخوردار باشد!

تنظیم خواب نوزاد هفت ماهه

تنظیم خواب نوزاد یعنی داشتن تداوم و نظم در خواب و این که نوزاد در زمان معین بیدار شود و بخوابد. این کار با رعایت الگو خواب و آموزش به نوزاد ممکن می‌شود. یکی از از کار های لازم آموزش خوابیدن به نوزاد است. با استفاده از روش های زیر به نوزاد آموزش دهید تا خودش بخوابد.

  • Cio (گریه تا خواب): در این روش مادر بعد از انجام تمامی کارها نوزاد را به تخت خودش می‌برد و از اتاق خارج می‌شود و تا زمانی که نوزاد به خواب نرفته به اتاق باز نمی‌گردد.
  • Ferber(اجازه به گریه): در روش فربر بعد انجام تمامی مراحل آرامش بخش نوزاد را به رخت خواب می‌برید و از اتاق خارج می شوید تا نوزاد به خواب برود اما در بازه های زمانی مشخص باید به نوزاد سر بزنید.
  • روش صندلی:در این روش مادر در اتاق نوزاد روی یک صندلی می‌نشیند و کم‌کم صندلی را به در خروجی نزدیک می‌کند تا زمانی که به بیرون برود.
  • no tear (خواب بدون گریه کردن):این روش دقیقا برعکس روش cio است. یعنی نوزاد را بعد از خواباندن روی تخت رها نمی‌کنید و به نیاز های او پاسخ می‌دهید و با او ارتباط برقرار می‌کنید تا بخوابد.

مرحله بعدی ایجاد یک برنامه خواب مناسب و رعایت آن است. در برنامه خواب نوزاد مقدار تغذیه، میزان خواب روزانه نوزاد و ساعت خواب و بیدار از مهمترین موضوعات هستند که باید رعایت کنید. از مواردی که باید خیلی به آن توجه کنید تغذیه مناسب نوزاد است. چون نوزاد به تازگی غذای جامد را شروع کرده ممکن است این موضوع خواب نوزاد را بهم بریزد. پس لازم است مسائل مربوط به تغدیه مناسب را رعایت کنید.

اختلال خواب نوزاد هفت ماهه

اختلال خواب نوزاد در این سن طبیعی است، رشد تدریجی نوزاد باعث به وجود آمدن مشکلاتی می‌شود که اجتناب ناپذیر است درآوردن دندان و یادگیری حرکت های فیزیکی از این موارد است.

اما اگر روال خواب نوزادتان طبیعی و خوب بوده و ناگهان دچار مشکلاتی شده ممکن است نوزاد دچار شکست یا رگرسیون خواب شده باشد.

شکست خواب یا رگرسیون خواب نوزاد واکنشی طبیعی است که نوزادان در هر سنی به آن می‌رسند و باعث بهم خوردن نظم خواب آنها می‌شود که موقتی و قابل کنترل است.

مهمترین رگرسیون ها در 4 ماهگی و 8 ماهگی اتفاق می‌افتد اما در این سن هم امکان به وجود آمدن این مشکل وجود دارد.

رگرسیون ها معمولا با نقطعه عطف رشد نوزاد همراه هستند و بلند شدن از جا، خزیدن، غلت زدن، نشستن و حتی درآوردن دندان از این نقطعه عطف ها محسوب می‌شود.

برای کنترل شکست خواب نمی‌توانید جلوی رشد نوزاد را بگیرید اما کار های آرامش بخش برای نوزاد مناسب است و به خواب او کمک می‌کند.

علت بی‌قرار نوزاد هفت ماهه

بیشتر نوزادان هفت ماهه به دلیل دندان در آوردن بی قراری می‌کنند، اما نباید همه ی بی‌قراری های نوزاد را به آن ربط داد. گاهی این بی‌قراری ها می تواند به علت مننژیت، عفونت و یا انسداد روده اتفاق می‌افتد. پس اگر بی‌قراری نوزادتان شدید و غیر قابل کنترل بود و باعث شد که کنترل مشکلات از دست شما خارج شود حتما به دکتر مراجعه کنید.

خواب شب نوزاد هفت ماهه

خواب شب نوزاد هفت ماهه

خواب نوزاد هفت ماهه در شب می‌تواند کامل باشد! اما ممکن است یک تا دو بار هم در شب بیدار شوند. تحقیقات نشان داده یک وعده شیر در ساعت های اولیه روز کمک زیادی به خواب نوزاد هفت ماهه می‌کند.

اگر نوزادتان در شب بیدار می‌شود و خوابش تداوم ندارد با استفاده از روش های آموزش با او تمرین کنید تا بتواند خودش بخوابد.

اما بیدار شدن در این سن فقط برای گرسنگی نیست و لایل مختلفی دارد. از مهمترین دلایل خواب شب نوزاد موارد زیر است.

  • رشد شناختی و حرکتی
  • اضطراب جدایی
  • دندان در آوردن

رشد شناختی و حرکتی

جالب است بدانید نوزاد وقتی می خوابد، کار هایی که در روز انجام داده را در ذهن خود مرور می‌کند. این کار باعث یادگیری بهتر می‌شود اما ذوق تمرین کردن این کارها گاهی باعث می‌شود، نوزاد از خواب بیدار شود و دوباره نخوابد.

اضطراب جدایی

نوزادان در این سن درک بهتری از اطراف پیدا می‌کنند و ممکن است در بعضی از نوزادان باعث نوعی اضطراب از دوری مادر شود. این موضوع باعث کم شدن حس امنیت نوزاد نسبت به محیط شده و در زمان خواب باعث می‌شود او بیدار شود و به دنبال مادر خود باشد که معمولا با دیدن شما ساکت خواهد شد.

دندان در آوردن

زمانی که دندان نوزاد جوانه می‌زند باعث درد هایی در لثه و دهان نوزاد می‌شود که باعث می‌شود نوزاد به سختی بخوابد یا نسبت به قبل بیشتر از خواب بیدار شود. از راه های تسکین و کاهش درد دندان نوزاد استفاده کنید و یادتان باشد استفاده از دارو در این مرحله آخرین راه پیشنهادی است و فقط با دستور پزشک باید صورت گیرد.

دندان در آوردن نوزاد

جدول خواب نوزاد هفت ماهه

جدول خوابی که برای نوزاد هفت ماهه طراحی شده، کمک بسیار خوبی برای تنطیم خواب نوزاد است.

این جدول خواب کودک بر اساس میانگین برنامه خواب نوزادان هفت ماهه طراحی شده است وشما می توانید جدول خواب نوزاد خودتان را با توجه به جزئیات این جدول طراحی کنید و به دقت اجرا کنید.

از نشانه های خواب آلودگی نوزاد مثل خیره شدن خمیازه کشیدن و … و یا زمان های شیر خوردن استفاده کنید تا بتوانید خواب نوزادتان را منظم کنید.

وضعیتزمانوضعیتزمان
تغدیه با شیر مادر یا شیر خشک15:00بیداری(تغدیه با شیر مادر یا شیر خشک)7:00
چرت کوتاه (30الی 45دقیقه)16:00صبحانه8:15
شام16:30چرت صبحگاهی (حداقل 1 ساعت)9:00
انجام برنامه روتین قبل از خواب18:15تغدیه با شیر مادر یا شیر خشک10:00
تغدیه با شیر مادر یاشیر خشک و  خواب شبانه  19:00تغدیه با شیر مادر یا شیر خشک12:30
  چرت بعد از ظهر(حداقل 1 ساعت)13:00

یک تا دو بار تغذیه در شب لازم است.

خواب نوزاد هفت ماهه نی نی سایت

خواب نوزاد هفت ماهه با فراز و نشیب های زیادی همراه است و رفع این مشکلات نیاز به مشاوره دارد. اما بسیاری از مادر از تاپیک ها استفاده می‌کنند. باید توجه کنید که نوزادان با یکدیگر متفاوت هستند و اگر مادری راه حلی پیشنهاد می‌کند به این معنی نیست که حتما درست است. توصیه می‌کنیم مشکلات نوزادتان را اصولی برطرف کنید.

دسترسی سریع به خدمات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو کردن