چگونه دندان نوزاد را تمیز کنیم

چگونه دندان نوزاد را تمیز کنیم

مقدمه:

بسیاری از نوزادان بعد از در آوردن دندان، به دلایلی مثل مصرف قطره آهن دندانشان سیاه یا کثیف می‌شود. این موضوع باعث میشود که اغلب مادران به این موضوع که چگونه دندان نوزاد را تمیز کنیم بیشتر از همیشه توجه کنند.

در این نوشته میخوانیم:

بسیاری از نوزادان بعد از در آوردن دندان، به دلایلی مثل مصرف قطره آهن دندانشان سیاه یا کثیف می‌شود. این موضوع باعث میشود که اغلب مادران به این موضوع که چگونه دندان نوزاد را تمیز کنیم بیشتر از همیشه توجه کنند.

هیچ موقع برای تمیز کردن دندان نوزاد دیر نیست. در این مقاله متوجه می‌شوید که چرا تمیز کردن دندان های جدید کودک بسیار مهم است و چطور باید این کار را با خیال راحت انجام دهید.

چرا تمیز کردن دندان نوزاد مهم است

ممکن است از خود بپرسید که چرا تمیز کردن دندان های کودک که به هر حال ظرف چند سال دیگر آنها را از دست می دهد مهم است؟

خوب، به آن دندان های شیری به عنوان پایه دندان های بزرگسالی نگاه کنید. دندان های بزرگسالی در همین جای دندان های شیری رشد می کنند.

 اگر در دوران نوزادی دندان ها ناسالم یا تغییر شکل یافته باشند. احتمال دارد که کودک در هنگام رشد صحیح دندان های بزرگسالی، دچار مشکل شود.

 درایران پوسیدگی دندان شایع ترین بیماری مزمن در کودکان است.

نحوه تمیز کردن دندان نوزاد

بنابراین، اکنون که می دانید چرا دندان های نوزاد و کودک باید تمیز شوند. باید بدانید چگونه می توانید فقط یک یا دو دندان را تمیز کنید!

 ملایم کلمه اصلی در مراقبت از دندان است زیرا دندان های کودک هنوز نرم و حساس هستند.

 روش های مختلفی وجود دارد برای اینکه بخواهیم بدانیم چگونه دندان نوزاد را تمیز کنیم که در ادامه آن هارا بررسی می کنیم.

نحوه تمیز کردن دندان نوزاد
چگونه دندان نوزاد را تمیز کنیم

استفاده از باند گاز مرطوب

می توانید یک باند گاز مرطوب و تمیز را روی انگشت خود قرار دهید و دندان های  نوزاد و کودک را به آرامی تمیز کنید، یا از یک دستمال نرم و تمیز استفاده کنید.

مسواک انگشتی نوزاد

برای تمیز کردن دندان نوزاد مسواک انگشتی  مخصوص نوزاد نیز وجود دارد، برس دندان کودک با بیش از سه ردیف موی نرم مناسب نیست.

 این مسواک باید در داروخانه های بزرگ موجود باشد. اگر از این مسواک ها استفاده کردید، هر دو تا چهار ماه یکبار آن را عوض کنید زیرا حتی اگر شما نبینید، باکتری روی آن جمع می شود.

خمیر دندان نوزاد

برای تمیز کردن دندان نوزاد به مقدار زیادی خمیر دندان نیاز نیست. در واقع ، مقدار زیادی فلوراید برای سیستم آنها سمی است.

به یاد داشته باشید ، نوزادان تف نمی کنند. آن ها می بلعند، بنابراین فلوراید موجود در آب همراه با فلوراید موجود در خمیر دندان می تواند خطرناک باشد.

 تمیز كردن دندان های جدید كودك با استفاده از مایع خمیر دندان فلوراید (به اندازه یك دانه برنج) بی خطر است. تا سه سالگی می توانید اندازه ی آن به اندازه نخود ارتقا دهید.

دو بار مسواک زدن در روز کافی است. بعد از غذا و قبل از خواب دندان های کودک را بشویید و روی زبان آنها ار پاک کنید. زیرا آنجا پناهگاه میکروب است اما خیلی عقب نروید وگرنه کودک را اذیت می کنید.

چه زمانی کودک باید به دندانپزشک مراجعه کند؟

 آکادمی دندانپزشکی کودکان  توصیه می کند که “اولین بازدید هنگام رویش اولین دندان” است.

برای محافظت از سفیدی مانند مروارید دندان کودک باید یک رژیم غذایی سالم داشته باید و تمیز کردن دندان کودک و نوزاد کافی نیست.

به عنوان مثال:

میزان مصرف قند کودک (از جمله طبیعی و مصنوعی) را مشاهده کنید. مطمئن شوید که کلسیم، فسفر، فلوراید (بله ، مقدار کمی خوب است)و ویتامین C (برای لثه مفید است)را کودک و نوزاد مصرف می کند.

هرگز اجازه ندهید کودک با شیشه شیر بخوابد.

قندهای حاصل از شیر مادر و شیرخشک، آن دندان های ریز را می پوساند.

 اگر باید به کودک آب میوه بدهید، آن را در یک فنجان سرو کنید تا زمان کمتری روی دندان های او باشد.

 اگر کودک غذای جامد استفاده می‌کند، در پایان غذا مقداری پنیر اضافه کنید.

این باعث تولید بزاق می شود ، که می تواند اسیدها و قندهای ایجاد کننده حفره را از دهان و دندان نوزاد تمیز کند.

قیمت مسواک انگشتی نوزاد

در بازار و فروشگاه های اینترنتی می توانید از قیمت 15 هزار تا 50 هزار تومن مسواک انگشتی برای تمیز کردن دندان نوزاد  تهیه کنید

مسواک انگشتی سیلیکونی

مسواک انگشتی سیلیکونی

برای تمیز کردن دندان کودک مسواک های سیلیکونی گزینه ی مناسبی می باشد.

مسواک انگشتی  سیلیکونی دارای کیفیت های مختلف است. جنس خوب این مسواک دارای برس نرم و مناسب دندان های حساس نوزاد و کودک طراحی شده است.

دسترسی سریع به خدمات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو کردن